Julen 1966

Jag fortsätter på jultemat. Julen 1966 (annandag jul visade sig Per Oscarsson nästintill naken i Hylands hörna) så umgicks vi som vanligt med släkten. En av helgdagarna var vi hos min mors bror Lennart med familj. En dag så hade vi Hennings föräldrar samt hans syster Ingrid med man och barn på mat. I TV visade man den här julen adventskalendern En småstad vid seklets början. Och i rollen som Sven, syntes tioårige Ted Gärdestad. En kille som skulle låta tala om sig lite längre fram.


Julen 1966 var vi bl. a. hos Lennart och Elsy i Lillpite. På bilden syns
Sune Nilsson, gift med min moster Elly. I fåtöljen sitter min syrra Gerd.
På väggen hänger kusinernas julkalender: "En småstad vid seklets början"
där en tioårig kille vid namn Ted Gärdestad medverkade.


I djupt allvar sitter fr. v. Maj-Gerd, Malin, Elly och Gösta över ett parti
Fia med knuff. Vem som avgick som julens FIA-mästare 1966? Ja, om
detta förtäljer icke denna historia.


Hemma hos oss - julhelgen 1966. På bilden ses Roger, son till Ingrid
och Torbjörn. Dockan var Gerds prynadsdocka, som jag vid nåt tillfälle
klippte av ögonbrynen på. (Då var Gerd inte glad på sin lillebror).


Roger & Roger med efternamnen Lindqvist och Enberg, busar på
golvet hemma i Hortlax.


Samma indianutstyrsel som jag tidigare visat, på indianen Henning,
sitter nu här på denna lilla kille. Men på den här bilden syns även en
fredspipa som inte kom med i förra inlägget. Lägg märke till den flaska
som ses i bakgrunden. Det var svagdricka som vi nån gång varje månad
ställde ut vid vår infart. Från Öjebyn kom en bryggarbil och ställde ut en
ny, medan man tog den tomma.
-------------------------------------------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0