Vårbestyr

När våren så sakteliga anländer poppar det upp en hel del "måste-arbeten". Lövkrattning är ett exempel på detta. Trots att jag avverkat en del björkar på tomten, så ligger det ändå nästan samma mängd löv varje vår. I takt med krattandet så avslöjas också en mängd spår av råttor som under vintern plöjt sina gångar över hela gräsmattan, så det nästan ser ut som en labyrint. Jag tycker att råttor är bland de mest avskyvärda som vår Herre har skapat. Även om den värsta råttfobin är borta, så kan jag inte annat än tycka det är en smula jobbigt att konfronteras med eländet. Om detta råder delade meningar. Våra två katter tycker att det är ett fullkomligt paradis att leva med ett högt råttbestånd. Jo, jag har frågat dem båda, och med ett litet leende så berättade både Pelle och Sessan att "Råttor, de e´livet de´!". Tyvärr kan jag inte instämma i den saken.
----------------------------
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0