Vinyl-fynd...

Jag tillhör den del av befolkningen som faktiskt föredrar vinyl framför CD-skivor. Nåja, CD:n är väl inte skräp, men jag tycker ändå att den gamla vinylen är den som tilltalar mig mest. I dag gjorde jag ett besök på Kupan i Piteå. Där hade man precis laddat upp med en massa nyinkomna skivor. Efter att jag dammsugit plastbackarna så stod jag så småningom vid disken med 27 skivor vinyl i min hand. Några av de titlar som följde med hem var:

¤ TRINI LOPEZ - Greatest Hits. (1960-tal)

¤ LEIF ASP -
Personligt. (1971)

¤ THE BOPPERS -
Number: 1. (1978)

¤ INGMAR NORDSTRÖMS -
I parken med... (1970)

¤ ARNE LAMBERTH -
Natt i Moskva. (1970-tal)
 
¤
MAGNUS -
Skall du någonsin bli min. (1966)

¤ ANN-KRISTIN HEDMARK -
Nära och långt borta. (1979)

¤ KJELL ÖHMAN -
Organ jazz with Kjell Öhman. (1968)

¤ KJELL ÖHMAN -
Polare, Kjell Öhman & Douglas Westlund. (1969)

¤ KJELL ÖHMAN -
Kjell Öhman. (1973)

¤
EVERT TAUBE -
Evert Taube. (1970)

¤
MEL TORMÉ & BUDDY RICH - Together again - for the first time. (1978)

Samt ett antal skivor till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0