Vinylälskare

Igår investerade jag i en skivspelare. Jo, ni hörde rätt, skivspelare! Nästan på pricken lik min egen allra första skivspelare som jag fick i tidigt 1970-tal. Jag älskar gamla saker, speciellt om de fortfarande fungerar. Det var svågern Kjell som frågade om jag var intresserad, naturligtvis var jag det. I köpet ingick också en del gamla skivor, som jag också tacksamt tog emot. CD i all ära, men det är de gamla vinylplattorna som ligger mig närmast hjärtat. Under dansbandsepoken beställde jag alla min skivor och kassetter från Skivor & Band i Borås. För att hålla sig a-jour lyssnade vi av de mesta av de plattor som gavs ut. Man skulle ju alltid ha de senaste låtarna på sin repertoar, så därför beställdes det mycket musik på min adress i Hortlax.

Några av de vinyler som hamnade i min ägo igår:

¤ GILBERT O´SULLIVAN ¤ CREEDENCE CLEARWATER REVIVAL ¤ ANITA LINDBLOM ¤ ART BLAKEY ¤ MIDDLE OF THE ROAD ¤ THE JACKSON 5 ¤ LITTLE RICHARD ¤ THE TORNADOS ¤ ELVIS PRESLEY ¤ GEORGE HARRISON ¤ LENA MARIA SWEET WINE ¤ CHUCK BERRY ¤ JERRY WILLIAMS ¤ THE HEP STARS ¤ MICHAEL COX ¤ TERRY JACKS ¤ LIMMERICKS ¤ JOHN MAYALL ¤ MARTIN LJUNG ¤ CLIFF RICHARD ¤ TAGES ¤ BERNT DAHLBÄCK ¤ THE BEACH BOYS ¤ NEIL DIAMOND ¤ DAVE CLARK & FRIENDS ¤ BERTH IDOFFS ¤ WHITNEY HOUSTON m. fl.


CCR med JOHN FOGARTY och...


ANITA LINDBLOM  var två av de många vinyler som ingick i
köpet.
------------------------------------------------------------

Kommentarer
Postat av: Kaj

Skivor & Band i Borås kommer jag ihåg. Det var alltid en högtidsstund när man fick deras skivkatalog i brevlådan. När man sedan hade beställt sina skivor väntade man med spänning i ca 14 dagar innan paketet äntligen kom med posten.

2011-06-01 @ 10:25:44
Postat av: Roger

Ibland slår mig tanken hur mycket pengar

som man spenderade på alla dessa skivor

och band?

2011-06-01 @ 15:21:31
Postat av: Björn Jakobsson

... och jag som var övertygad om att du redan hade en skivspelare som du spisade vinyler på. :D



Jag vill för övrigt HELST inte tänka på hur mycket pengar jag spenderat på skivor ... (kastar några blickar mot de sjutusen plattorna som trängs i hyllorna) ...



/Björn

2011-06-08 @ 18:47:26
URL: http://beji.webb.se
Postat av: Roger

Jo, jag hade/har en skivspelare sedan tidigare. Men den jag köpte häromsistens väckte det nostalgiska inom mig. Det var ungefär en liknande som jag hade i 12-13-årsåldern. Man blir aldrig för gammal av att ha leksaker.



/Roger.

2011-06-08 @ 20:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0