Lotta Engberg & Christer Sjögren



Lotta Engberg skilde sig inte för Christer Sjögrens skull. Hon är heller inte bitter för att Christer valde att reparera sitt äktenskap:
    - Vi diskuterade aldrig en framtid tillsammans.

I Christer Sjögrens memoarbok "Med mina egna ord" berättar dansbandskungen öppenhjärtligt om sitt hemliga förhållande med kollegan Lotta. Om hur han slets mellan sin fru Birgitta och sin nya kärlek. Om hur Lotta skilde sig från maken Anders Engberg och "lovade vänta". Men Christer kom aldrig. Han valde Birgitta.

"Vi stöttade varandra"
Lotta Engbergs version är annorlunda:
    - Christers och mitt förhållande låg på ett annat plan och vi diskuterade aldrig en framtid tillsammans, säger hon till Se & Hör.
    - Man kan säga att Christer och jag hade stor glädje av varandra, då vi båda var i behov av det. Vi stöttade varandra under en period då vi båda hade det jobbigt. Men några egna memoarer blir det inte:
    - Christer har känt behov av att berätta sin historia. Han frågade mig om jag hade någonting emot att han skrev om vårt förhållande. Det hade jag absolut inte. Sanningen är aldrig farlig. Den kan inte skada och vi har ingenting att skämmas för.
    - Men jag kommer aldrig att skriva någon självbiografi. Det har jag inget behov av. Men jag sa till Christer att jag ville ha ett signerat exemplar i present av honom.

"Vi förblir bästa vänner"
Att deras förhållande vevas på nytt i pressen berör inte Engberg:
    - Jag mår så innerligt bra just nu. Livet leker faktiskt, även om det låter som en klyscha. Jag hoppas att Christer är lika lycklig som jag och att hans bok säljer bra.
    - Vi var, är och förblir bästa vänner med ömsesidig respekt.

------------------------------------------------------------
AFTONBLADET ¤ Fredagen den 30 september 1994.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0