Logen Käcktjärn

Igår var jag på upptäcksfärd igen. Den här gången svängde jag in på Logen Käcktjärn för att ta några bilder. Danssäsongen är över, och man får väl hoppas att den välkända logen slår åter upp sina portar även nästkommande sommar.


Ja, så står jag där vid Logen Käcktjärn, som slog upp sina portar
sommaren 1970. Än i dag flockas publiken varje sommar för att dansa
några timmar i en trivsam miljö. OBS! Den som börjar bli less på den
där linslusen Lindqvist, så har jag ett förslag. Inhandla en specialbox
på Clas Ohlsons. Den kostar endast 89.50. Med den kan ni helt enkelt
filtrera bort den här kepsförsedde mannen med ett enkelt tryck. Först
knappar man in: "R. Lindqvist", när detta är gjort tryck då på den röda
knappen - och vips är han ur bild. Om ni inte vill kosta på er så mycket
pengar, räcker det med att avskärma halva delen med en svart duk
eller liknande.


ROLF ÅHMANS spelade här sommaren 1977.


KJELL-BERTILS spelade upp till dans en onsdagskväll 1982. Jag hade
precis börjat i orkestern.


1983 var vi också här med dansmusik i vårt bagage.


Onsdagen den 1 augusti 1984, gissa vem som var här...?
Joo, Kjell-Bertils, naturligtvis.


Två kvällar samma vecka spelade vi i Kjell-Bertils i den populära
logen i Bölebyn. Året är som ovan, 1984.


Den 18 juli 1987 gjorde Rolf Åhmans en smärre come-back. Vi
spelade åter för fulla hus precis som i fornstora dagar.


Den gröna stugan fungerade som omklädningsrum åt banden som
spelade här.


Jag minns från 70-talet ringlande bilköer ända från Älvsbyvägen och
upp till parkeringen. Vid biljettluckan var det också en jämn ström av
människor. I den röda stugan t.v. kunde man smita in på en kopp kaffe.
Där satt arrangören Folke Sjöberg. Telefonen ringde stup i ett, det var
människor som förbeställde biljetter till kvällens dans. Ibland var det
redan fullt när man skulle börja klockan 21.00. Med dansbandet Opus
har jag också varit här och spelat, detta i början av 1990-talet.


Vid vändskivan syns den här dagen "blå faran" från Hortlax. I bilen
finns denna gång inga dansgäster, istället en farmor och hennes barn-
barn: Elisabeth och Norah.
------------------------------------------------------------------------------
Foto: ROGER LINDQVIST.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0