Radiokaka

I söndags var vi hembjudna hos Vanja och Uffe. Förutom trevligt sällskap bjöds vi på smarrigt fikabröd, däribland en av mina absoluta favoriter: RADIOKAKA. Som barn så bakade min morsa radiokaka varje jul. Utan radiokaka - ingen bra jul. Nu var det länge sedan som jag fick möjlighet att smaka detta goda (Bettan har också gjort den ibland) så det var med ett nöjt leende som jag lät mig smaka detta goda.


Radiokaka - mums!


I söndags hälsade vi på hos Vanja och Uffe i Kafé Radiokakan.

-------------------------------------------------------------------------
Bild:www.kaferadiokakan.se / www.sakerochting79.blogspot.com

Kommentarer
Postat av: Ilone

Mmmmmmmums!

Kladdigt men gott, julens favorit från "förr i tiden".

2011-10-05 @ 17:35:16
Postat av: Kaj

Mmm... Radiokaka brukade min mamma baka när jag var barn. Förra sommaren fick jag återuppleva denna godsak när jag slank in på ett gammaldags café här i Norrköping. Då hade jag inte ätit en radiokaka på säkert 25 år.

2011-10-05 @ 21:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0