"Oregelbunden aktivitet"

Ett mejl med den rubriken damp ner hos mig igår. Det visades sig vara en eller flera mindre icke noggräknade individer som på detta tarvliga och smutsiga sätt försökte sig på att "dryga ut sin kassa". Jag var i kontakt med banken idag, och fick till svar att så länge man inte lämnar ut sina högst privata uppgifter, så är det ingen större fara på taket. Men ändå så läser jag om att någon i landet förlorat sina pengar. Sådana här smutsiga fasoner får mig att gå i gång. Synd bara att de ansvariga i slutändan löper stor chans att komma undan.

I lokaltidningen läser jag om de två rånarna som med neddragna luvor trängde sig in hos ett sovande par i Långträsk. Paret bakbands, medan inkräktarna länsade huset på värdefulla saker. Enligt tidningsuppgift, så hade paret ifråga flyttat upp hit till den norra landsändan från Göteborg för att undslippa de våld som ibland är vanligt därnere. Så händer det här i Långträsk av alla ställen. Den lugnaste plats på jorden...?

Det finns idag ingen hejd på både ondska och fräckhet. I våras ringde en dam upp mig på telefon. Hon utgav sig representera Cancerfonden, och ville därför tigga om pengar. Även då anade jag oråd. Jag ställde en rad motfrågor vilket fick henne att slänga på luren. Dagen efter så stod det att läsa i tidningen om falska "telefontiggare". Jag har aldrig hatat nån i hela mitt liv. Men ändå ligger det bra nära att känna dessa känslor när man om och om igen, läser om människor som skor sig på andra. Med det menar jag fullt utvecklat lurendrejeri mot gamla, ja, mot alla ärliga människor i vårt samhälle. Som jag tidigare sagt, världen är inget bra ställe att vistas i.

/Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0