På tu man hand med BUDDY RICH

Det är en fysisk omöjlighet. Jag vet. Att få till stånd ett möte med trumlegenden Buddy Rich, av den anledningen att han sedan 24 år tillbaka vilar i sin krypta på en kyrkogård i Los Angeles. Men om man hade en sådan magisk lampa som sagans Aladdin hade, så kanske det inte vore så svårt ändå. Vad i hela världen skulle jag säga till honom då? Ja, inte vet jag. Men jag tror att jag skulle bombarderat honom med frågor som rör hans vänskap med Frank Sinatra bl. a. Resterande tiden skulle han få ge svar - åtminstone försöka - hur han kunde bli så bra som han blev. Kanske skulle han då berätta om sin barndom, tillsammans med sina föräldrar på Vaudevillscener runt om i Staterna. Han skulle kanhända berätta om när han var uppskattad barnstjärna, den näst högst betalda i världen. Sedan ville jag nog också höra om han faktiskt hade ett sådan förskräckligt humör som många har vittnat om. Ja, sedan skulle vi dricka kaffe Buddy och jag. Som avslutning skulle vi drabba samman i en ordentlig trumorgie. Japp, sedan så skulle intervjun vara klar...tror jag?


Om jag hade Aladdins magiska lampa, då skulle den där anden få upp-
fylla min önskan om att träffa Buddy Rich.


Och innan jag gick därifrån, efter nio timmars ihärdigt intervjuande,
då skulle jag be honom om en autograf...


Men om den där lampan inte funkar, och mötet med Buddy aldrig
kunde bli av, finns ju den möjligheten att jag tar första bästa flyg till
Los Angeles. För på Westwood Village Memorial Park ligger världens
bästa trumslagare. Då kunde jag i alla fall få hylla Buddy med blommor.
-------------------------------------------------------------------------------
Bilder: www.lamorguefiles.blogspot.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0