PR-symbol för PITEÅ




Ordföranden i Piteå Marknadsförening överlämnade belöningen till
konsulent Carl-Åke Lundmark. Ovan i rubriken det vinnande förslaget
till Piteåsymbol.

Carl-Åke Lundmark, en av PT:s annonskonsulenter, blev på torsdagen 1.000 kronor rikare. Det var belöningen för en idé till Piteås nya marknadsföringssymbol, som lanseras av Piteå Marknadsförening. Föreningen hade utlyst en tävling om bästa idé till symbol och den rönte stort intresse. Den vinnande idén skall nu gå ut i massupplaga på alla artiklar, brev, trycksaker m m som skickas ut från Piteå.

Prisutdelningen skedde i samband med en lunch som Marknadsföreningen ordnat i anslutning till en kurs. 35 intresserade hade mött upp till kursen som ordnats som ett seminarie. Två kända experter på marknadsföring, direktör Jan Westman och civilekonom Birger Walles, från Stockholm var engagerade som ledare. Dessa båda herrar har stor erfarenhet från det aktuella området och gav mycket intressanta, både negativa och positiva, exempel på hur man lanserar en vara. Bakom kursarrangemanget stod Marknadsföreningen och Piteå-Tidningen.
--------------------------------------------------------------
PITEÅ-TIDNINGEN ¤ Den 17 november 1972.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0