När Ulf Lundell fyllde 30


    - Verkligen ball! Kan man fira sin 30-årsdag på ett bättre sätt?
¤ Var det din roligaste hittills?
    - Naturligtvis!
¤ När fick du idén till att fira din födelsedag med en konsert i Stockholm?
    - Det började väl nå´n gång i början av vår turné, vi snackade mest på skoj om att ha ett gig i Kungsträdgården, om att bjuda in en lång rad människor, sådana jag spelat med förut. Men i Kungsan finns det ju inget tak över scenen och så är det ju lite kallt vid den här årstiden. Sen tänkte vi ha det på Tyrol, men då hade inga under 18 år kunnat se oss, därför blev det Göta Lejon.
¤ Du har just avslutat en två månader lång turné. Hur har det varit?
    - Det har varit min hittills roligaste turné. Vi har haft utsålt överallt och en så´n publikrespons hade jag aldrig väntat mig. Fast det var synd att inte Agnetha Fältskog kunde komma hit i kväll. Hon skulle ha sjungit "Snön faller och vi med den", men ABBA är upptagna med att lyssna på inspelningarna de gjorde i London för en eventuell live-LP.
¤ Din nya bok "Vinter i paradiset" kommer ut i dag. Aftonbladets Gunder Andersson är väldigt positiv i sin recension och skriver bl a att du skildrar 70-talet på ett utmärkt sätt, att du tar temperaturen på 70-talet. Hur känns det?
    - Roligt, naturligtvis. En bättre födelsedagspresent kan man gärna inte få. Och hans recension är inte bara positiv, den är också välskriven och rolig. Dessutom har han fattat vad min bok går ut på, han har insett att tjejen i boken är den starkaste människan.
¤ Hade du väntat dig positiva rekationer på boken?
    - Nej. Dels har jag bemötts så positivt tidigare att den känns som om det är dags för en sågning snart. Men så har också min fru sagt att det är en dålig bok, hon tycker att människorna är alltför kalla och utan känslor. Men människor är ju så!
¤ Är "Vinter i paradiset" din bästa bok?
    - Ja, jag tycker det.
¤ Till sist, vad önskar du dig mest av allt just nu?
    - Att så snart som möjligt få dra ut på en ny turné, med samma band, dom är så jävla bra. Och så ska vi göra tre timmar långa konserter!

--------------------------------------------------------
AFTONBLADET ¤ Onsdagen den 21 november 1979


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0