Vad såg vi på TV lördagen den 16 januari 1965?

Tja, inte så mycket. Med tanke på att det fanns en kanal. Men jag minns att den stora behållningen kunde exempelvis vara Danny Kaye show och Hylands hörna. Min mor brukade titta på Lilla Journalen med Ingrid Schrewelius. Japp, det var allt hörrni! Inte som i dag med hundratals kanaler som bara tävlar om uppmärksamhet. Nu kollar vi på TV - svartvit TV! Helgen den 16-17 januari 1965. Ett lätt tryck på fjärrkontrollen så kör vi. Fjärrkontroll? Pekfinger menar jag naturligtvis. Vi är ju tillbaka på stenåldern, förlåt 1960-talet.


En snabb koll på tablån... vad ska vi se på? Joo, vi kollar närmare.


Danny Kaye med gäster. Kommer ni ihåg kommissarie Columbo? Den
här kvällen i januari medverkade han i TV-showen. Peter Falk, som var
hans riktiga namn.


Lilla Journalen vill nog min morsa se. Klockan 21.40 tar vi vårt ny-
kokade kaffe, våra bullar och bänkar oss framför TV:n. Pappa
kommer också, med sin till bredden fyllda snusdosa. Morfar sitter
också på en stol och väntar. Nu blir det ju snart Hyland och Gubben
i lådan. Och så måste jag ju specialstudera "Stubben" Kallin bakom
trummorna. Sssssss.... nu börjar det. Morsan fyller på termosen,
medan Hyland och Simon Brehm med ståbasen trallar...

------------------------------------------------------------------------------------



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0