Det gjorde jag, fettisdagen 1975

Fettisdagsdans på Perudden i Svensbyn i februari 1975. Jag och en kompis åkte dit, mest för att lyssna in kvällens dansband: YNGVE FORSSÉLLS från Skellefteå. Vi satt med en kopp kaffe inte långt från scenen, jag och Uffe. Och medan kapellmästaren presenterade låtarna, och gitarristen Göran Wilén stampade in, så spändes våra öron för att ta in så mycket som möjligt. En av låtarna minns jag klart och tydligt, och jag minns också Yngve Forssélls presentation: "Nu kommer en låt som spelas rätt så mycket i Melodiradion. Varsågoda: Gamla vänner från förr". Trumslagaren Sven-Erik Johansson hade precis som mig genomskinliga trummor. Men en sak skiljde oss, mina hette Ludwig, hans hette Zickos. Ni ser här bevis på min otroliga nördhet, men jag rår inte för det. Liz Lundberg stod som vanligt vid sångmicken, Göran Wilén och Kenth Larsson både sjöng och körade. Anki Hedmark hade sagt farväl av bandet 1973 strax efter succén med "Farfar". Minnet av kvällen blev ett orkesterkort som låg vid scenkanten. Detta kort kommer här:


Fettisdagsdans på Perudden 1975. Jag och en kompis åkte dit. Mest
för att lyssna på Yngves från Skellefteå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0