Christina Lindberg



Christina Lindberg ska vara mammaledig ett år. Hon räknar
med att ändå kunna spela in sin första soloskiva.


HUR KÄNNS DET...

    - Det kändes lite vemodigt. Samtidigt kändes det också rätt nu för min mage har växt och jag har fått vatten i fötterna. Men efter spelningen kommer jag nog att vara lite ledsen.

¤ När är det beräknad nedkomst?
    - Kring 15 november.

¤ Du har bestämt dig för att lämna ditt dansband lagom till att du får barn?
    - Ja. Men jag känner mig väldigt glad att grabbarna hittade en ny sångare. De kommer att fortsätta under namnet Stenssons.

¤ Spelade ni "De sista ljuva åren?"
    - Ja. Jag tycker väldigt mycket om den. Den har gett mig mycket både känslomässigt och i karriären.

¤ Någon anledning till att sista spelningen blev i blekingska Vilshult?
   
- Nej, vi har varit här ett par år i rad. Det är en fin arrangör och jättehärlig publik, så det kändes lite grann som hemmaplan.

¤ Drar du dig tillbaka helt och hållet nu?
    - Nej, jag gör mitt första solouppträdande nästa helg, i Östersund. Och sen ska jag träffa skivbolaget för en soloplatta för nästa år. Det sista jag gör är en grej med Hasse Kvinnaböske Andersson.

¤ En soloplatta redan nästa år - det blir inte mycket barnledighet?
   
- Vi har beräknat att jag ska vara hemma ett år. Då ska jag börja spela in en country-platta. Sen ska jag vara i gång igen.

¤ Till sist - vad önskar du dig mest av allt just nu?
    - Att allt ska gå bra med mitt barn. Det är ju första gången, så man är lite orolig.

----------------------------------------------------------------------------------------------
AFTONBLADET ¤ Söndagen den 20 augusti 1995


Kommentarer
Postat av: mie

Vet du Något om dagens C.L.? I så'na fall...berätta!

2012-01-03 @ 09:48:32
Postat av: mie

OOOPPSS!!! TILL DEJ OCH DIN FAMILJ:"GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET!!!!"

2012-01-03 @ 09:52:04
Postat av: Roger

Hej Mie!

Christina Lindberg sjunger fortfarande. Hon brukar varje sommar vara en slags värdinna i "Kulijuli" i Helsingborg. Det är en underhållning där både kända som okända personer medverkar i. Vår pianist i Kjell-Bertils den mycket duktige Thomas Åström är kapellmästare för husbandet i parken.



Ha en god fortsättning du också, och hälsa Bosse som jag fick en intressant pratstund med på självaste midsommarafton.



Mvh Roger

2012-01-03 @ 15:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0