En lång dag som snart tar slut

Jag har precis löst tågbiljett för resan hem till John Blund. Hoppas nu bara att han är hemma när jag kommer. Jag har bokat ett rum med utsikt mot havet. Nåja, är inte John hemma så står väl hans hustru i receptionen. Måste skynda mig, kan knappt hålla ögonen uppe. Snart glider jag ner under dunbolstret, lägger mitt trötta huvud på den uppfluffade dunkudden. De mjuka silkeslena lakanen gör sitt till för att förhöja sömnnjutningen. Fönstret ställer jag på glänt, så att jag kan känna den stilla havsbrisen i mitt rum. Nu drar jag ner gardinen. Det blev alldeles becksvart, såja, nu lägger jag mig tillrätta. Åhhh, du sköna himmelssäng, med tronhimmel. Adjö och god natt, både hund och katt! 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0