Go´morron söndag!

Hoppas att du blir en fin dag. Jag skulle gärna önska att du tog bort de 10 minusgrader vi har, och istället (om jag får komma med ett högst personligt råd) skruvade om tempmätaren till en siså där 2-3 minus. Kan du fixa det, snälla söndag? Jo, jag har nyss varit ute för att "kolla läget". Och som du vet så är jag en grinig person gällande snö, vinter och kyla. Trots mina långkalsonger så blev jag nära nog på en sekund förvandlad till något som kan liknas med en istapp. Trots detta, så lyckades jag skotta bort lite snö, sopa bron samt sätta fast motorvärmaren i min "blå fara". Joo, det var så sant, kära söndag, jag sopade ju bort en del snö på bilen också. Sedan stapplade jag in genom dörren (jag öppnade den givetvis först) slet av mig min vinterskrud, rusade in till närmaste värmeelement, som för övrigt var upptagen, för där låg en av katterna. Hon tittade på sin husse, förstod hans prekära situation och lämnade plats. Jag har nu kramat elementet i nära 10 minuter, med risk för betydande brännskador. Så som du ser, kära söndag så hoppas jag att du genom detta SOS-meddelande nu ser mitt oerhörda lidande, och därför vrider om det värmeelement som du förfogar över.

                                        Din frusne vän Roger


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0