Zarah Leander, Lill-Babs, Lennart Hyland: UDDEN Sikfors / 1954

Det var midsommarhelgen på Udden i Sikfors 1954 som det hände. Alla var där! Och då menar jag alla. Eller vad sägs om dessa stjärnartister som underhöll på stora scenen invid den brusande Piteälven: Lill-Babs, Bertil Boo, Simon Brehms orkester, Lennart Hyland, Andrew Walter, Olle Bergman, Tompa Jahn, Birgit Kejving och sist men inte minst "En av världens mest omtalade kvinnor - Die Wunderbare Zarah Leander film-, revy- och grammofonstjärna". Därtill också Leon Tornells cirkus-varité med "Franska Nakenbaletten".

Detta föranleder mig att återigen ta i beaktning att fortsätta mitt arbete med den tidsmaskin som jag håller på att konstruera. Den har nu stått i bodan alltför länge. Men redan i morgon återupptar jag förverkligandet av maskinen, som kommer att ta mig tillbaka i tiden. Premiärturen går alltså till Udden, Sikfors midsommarhelgen 1954. Där ser jag fram emot att få njuta av Zarah Leander respektive Lill-Babs Svensson. Jag skall försöka komma i god tid, så att jag få den främsta platsen invid stora scenen. Efteråt skall jag göra ett besök i artistlogen, där det blir ett blixtrande stjärnmöte med Zarah och Lill-Babs. Om tiden räcker till, ska jag även försöka få en pratstund med Hyland och Bertil Boo. Sist men inte minst, blir det ett fika med Simon Brehm. Jo, jag antecknar det hela, så att bloggläsarna får ta del av det hela.

Vi förflyttar oss alltså tillbaka till den där sommaren 1954. Glöm Madonna, Lady Gaga, Carola och allt vad dom nu heter. Nu är det Zarah och Lill-Babs som gäller:















¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤4
NORRA-VÄSTERBOTTEN ¤ Måndagen den 21 juni 1954


Kommentarer
Postat av: ann thörnquist

Minns hur vi på 60 talet körde från Snesudden till Sikfors för midsommarfirande, det var innan flytten till Hortlax 1968.

2012-01-05 @ 23:22:08
URL: http://http:/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0