"Grand Hotell" i Sunderbyn

När man kört ett par kilometer efter Bodenvägen, ser man Sunderby-sjukhusets glastak, avtecknas mot den blå junihimlen. På håll kan man nästan tro att det är ett lyxhotell, som tornar upp sig, där i fjärran. Idag har vi varit på besök på det omtalade sjukhuset, som det blev en sådan debatt om, redan på planeringsstadiet. Och om minnet inte sviker mig, tror jag att det var 1999 ev. 2000 som sjukhuset stod klart att invigas. Vid invigningen fanns Drottning Silvia med, och det var under stor pompa och ståt, som hon förklarade bygget för invigt. Jag har någonstans i mina gömmor, sparat en meny, "Drottningens lunch", som den såg ut den aktuella dagen. Det blev ett relativt snabbt besök vi gjorde. Klockan 9.00 var vi inne på mottagningen, klockan 9.15 var det hela klart. Skönt! Jag är inte så där förtjust av att vistas i sjukhusmiljö. Även om jag själv jobbat inom detta i många år. Men det är en sak att vara en av många anställda, en helt annan grej att vara patient.


"Grand Hotell" beläget mellan Luleå och Boden. Dvs storsjukhuset i
Sunderbyn.

---------------------------------------------------------------------------------
Foto: ROGER LINDQVIST


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0