Gamla skolkort

Hemma i vårt föräldrahem låg några skolkort och "skräpade". Skolkorten som tillhörde min syster, tänkte jag inte så mycket på då, men i dag är det annorlunda. Igår ringde jag henne och bad henne plocka fram de där svartvita "sakerna" som jag i min barndom endast gjorde en axelryckning åt. När vi träffades i dag hemma hos vår mor, så hade hon dem med sig. Jag ville att hon skulle namnge dem alla, så därför satte vi oss ned och medan hon berättade gjorde jag anteckningar. Hon kunde nästintill alla, förutom 3-4 stycken vars efternamn hon inte kunde komma på, vilket jag tycker är förlåtligt.

KLASS 2 I STORFORSSKOLAN:



¤ OLGA LUNDSTRÖM,
lärarinna.

Bakre raden fr. v. ANN-KATRIN FREDRIKSSON, ELISABETH WESTERBERG, ASTRID HENRIKSSON, GERD LINDQVIST, STINA-BRITTA ?, INGER FORSBERG, LIS-MARIE BERGGREN.

Nedre raden fr. v. PER STANDAR, KARL-ERIK BERG, PER-ERIK ANDERSSON, RICKARD PERSSON, GÖTE JONSSON, ANDERS ANDERSSON, LARS-ERIK FORS, BO ERIKSSON, LEIF ÖGREN.

/Skolfoto: Allt i foto, E. Nordberg tel. 40300 adr. Roknäs/

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

KLASS 3 I STORFORSSKOLAN:



¤ GEORG RANGBERG
, magister

Bakre raden fr. v. RICKARD PERSSON, BO ERIKSSON, ANDERS ANDERSSON, PER-ERIK ANDERSSON.

Mellersta raden fr. v. LARS-ERIK FORS, ULF ?, PER STANDAR, KARL-ERIK BERG, LEIF ÖGREN, GÖTE JONSSON.

Längst fram fr. v. LIS-MARIE BERGGREN, GERD LINDQVIST, ASTRID HENRIKSSON, ANN-KATRIN FREDRIKSSON, ELISABETH WESTERBERG.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

KLASS 5 HORTLAX CENTRALSKOLA 1960:



¤ GUNNAR SUNDÉN
, magister

Övre raden fr. v. ROLF JOHANSSON, TORBJÖRN LUNDSTRÖM, BO ERIKSSON, TOMAS TENEVALL.

Nästa rad fr. v. HANS WIKLUND, STEN WIKLUND, ARNE BERGLUND, JAN-OLOF ?, LARS-ERIK LARSSON, PER-ERIK ANDERSSON, LARS LINDBERG.

Nästa rad fr. v. BIRGITTA BERGLUND, AGNETA SUNDKVIST, SOLBRITT, ? (som gift Andersson), INGA-BRITT GRANBERG, GERD LINDQVIST.

Främre raden fr. v. BARBRO ASPLUND, MÄRTA WESTERLUND, LENA SUNDSTRÖM, BRITT-MARIE LUNDSTRÖM, GUNILLA FAHLMAN, MARGARETA ÖHLUND, MARGARETA LINDBERG, ASTRID HENRIKSSON.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


Kommentarer
Postat av: vanja

vad kul, en av mina systrar är med på kortet, ing-britt granberg, som bor i stockholm numera.

2012-03-06 @ 18:34:13
Postat av: Roger Lindqvist

Jag har kallat din syster för Inga-Britt, men jag ser att så inte är fallet. Gerd sa visserligen Ing-Britt men blev osäker. Då skrev jag Inga-Britt istället. Men nu vet jag! Men vad hette Solbritt som flicka?

2012-03-06 @ 19:12:23
URL: http://rogerlindqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0