Kunskapstörst!

Flitens lampa lyser, nu när den närmaste framtiden är räddad. Idag har jag inhandlat några böcker som jag placerat där dom ska vara: bredvid sängen. Jag har ju äldre jag blivit drabbats av en sådan omättlig kunskapstörst, jag vill ta del i allt som bara finns. Det är bara Gud som vet hur länge jag har på mig. Under tiden jag väntar måste jag göra nåt bra av min stund på jorden.


Böckerna jag köpte idag ligger nu och väntar. Jag har nyss avslutat en
biografi över Selma Lagerlöf. Mårbacka i Värmland besökte jag och
Elisabeth sommaren 2003. Böckerna om Arn har jag faktiskt redan läst,
dom fick jag låna av Gösta Lidman för några år sedan. Men det skadar
ju inte att ha dem i sin absoluta närhet. För man vet ju aldrig när det
börjar klia i fingarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0