Stenkakor

Tre pärmar med stenkakor hittade jag på Återbruket i Älvsbyn för några år sedan. Nu fattas bara en resegrammofon. På tal om grammofon av modell äldre, så minns jag när jag som barn gjorde ett besök hos Sven Jonsson i den Antikaffär han hade på Kyrkbrogatan. Därinne i hans samlingar, stod en grammofon med en tratt. Tänk om jag hade varit så förutseende och köpt den då. Men vad skulle mina föräldrar sagt, om jag kommit hem med en trattgrammofon på pakethållaren. Och förresten, veckopengen hade aldrig på långa vägar räckt till. Men tänk om...


Mina stenkakor.


Kommentarer
Postat av: Carola

Hej!

Samlar du på stenkakor? Jag har några stycken och kan tänka mig att sälja dem.

2012-04-01 @ 17:26:17
URL: http://www.mammamuu-carola.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0