Vid det snöklädda bergets fot...


En skylt hälsar oss välkommen...


...sen så beger vi oss iväg...


...mot det röda huset vid det snöklädda bergets fot. Fast bilden ljuger,
mellan huset och berget ligger den vackra Muskussjön.


Väl inne så tog jag den här behagligt sköna bilden. Och då menar jag
inte bilarna, istället de berg som skymtar fram.


Även om min otvättade Volvo kan vara väldigt skön att titta på, så
är det inte den som jag önskar stå i blickfånget, jag vill på detta sätt
dela med mig av den utsikt som finns runt omkring Kjell och Solbritts
hus.


Jag fick också tillfälle att prova en smoking, men den där lite kortare
"saken" till höger har jag inget namn på.


Till plaggen hörde även dessa "propellrar" eller flugor. När jag spelade
hade jag ibland sådana här saker som pricken över "iet".


Efter mannekängandet så tog jag mig en promenad i den vackra om-
givningen.


Skoterspår här och där. Men inga skotrar på sjön idag. Ingen större
bäraktighet vad jag kan förstå.


Spåren följer den skoterled som finns utmarkerad.


Tre ensamma brevlådor i Muskus.

---------------------------------------------------------------------------------
Foto: ROGER LINDQVIST


Kommentarer
Postat av: Carola

Den korta jackan är väl det man kallar en Jacket eller Jackett ?!?

2012-03-04 @ 01:06:52
URL: http://www.mammamuu-carola.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0