Hysteriska falsettsångare

Jag har kollat med ena ögat- och ena örat på den melodifest som håller på. Ja, jag säger melodifest, för jag orkar inte skriva ut hela ordet. Jag är på intet sätt ett dugg imponerad av vad som bjuds. Loreens "Euphoria" tycker jag givetvis om. Tror också att den kommer att gå vidare. Men till 89-90 procent består samlingen av hysteriska falsettsångare. Vissa av dem har grundlagt en karriär, genom att ständigt ligga placerade på de allra översta tonregistren. Det blir i mina öron ett fasligt pipande, och en ogenomtränglig form av ljudmassa, som i mitt inre skapar ett "myrornas krig". Just nu misshandlas ABBA:s "Waterloo" så pass mycket att jag tror jag ringer jourhavade Polis och åklagare. Usch!

Direkt ur hjärtat:
Roger Lindqvist


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0