Fredag...

Långpromenaden uteblev i dag. Mina fötter och ben behöver vila. När jag anstränger mig för mycket blir det myrornas krig i ben och fötter. Eller, bättre beskrivet: "sockerdricka i systemet". Efter en god och vällagad middag - tack Bettan - så sitter jag här och filosoferar. Dagen har varit god med oss alla. Vi har hälsat på hos Danne och Mia och naturligtvis hälsat och pussat på deras katter. Ett av Selmas fina barn, har en yvig och tjock päls, vilket har fått mig att döpa henna till "ryamattan". Ryamattan har två härliga blå ögon, en blöt liten nos och ett av världens charmigaste läten. De är lika charmfulla alla de små liven. Deras upptäckarlusta råder det inget fel på. Även ett besök hos min mor har gjorts. Vi har suttit vid köksbordet och samtalat om ditt och datt - mest om datt... okej - litegrann om ditt också. fast väldigt lite.
 
Ha en alldeles bedårande helg alla ni därute, kända som okända, denna veckända.
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0