Minnen...

Tre spröda, stilrena ljusstakar som min mor inhandlade nångång under 60-talet.
På gamla bilder ser jag dem stå bl a på vår TV som stod i en vrå i vårt stora kök.
Trots cirka 50 år på nacken är de felfria. Har en aning om att min mor köpte dessa
på Stenbergs speceriaffär som låg granne med oss. Affären hade även ett lager av
porslinsföremål i sin sortering.
 
I mina farföräldrars vardagsrum stod två stycken fotogenlyktor placerade på TV:n.
Jag har båda två i min ägo, dock saknar den ena lampan sitt glas. På bilden ses
den lampa som är i original.
-----------------------------------------------------------------------
 

Kommentarer
Postat av: Agneta i Piteå

En antikaffär i Höglandsnäs har mycket glas och kupor till fotogenlampor. Där har vi fått tag i reservdelar.

2013-04-02 @ 07:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0