Mobiltelefonbilder...

Jag har nästan alltid kameran med mig, nästan... Men ibland så använder jag mig av telefonen också, även om det är sparsamt. Bilder tycker jag om. Bilder av alla de möjliga och omöjliga slag. Min syster brukade skämta om att så fort vi sågs, då hade jag kameran med. "Måste du ha den där, måste du ta på mig", osv. Hur än otrevlig jag varit med kameran, mot somliga, så har bilderna ändå varit upphov till många glada stunder, inte minst för min syster Gerd. Jag tror att hon nog någonstans därinne, faktiskt tyckte om det slutliga resultatet, även om hon inte gillade när jag höjde kameran och knäppte dem. De mest äkta dokumentationerna är inte de fejkade, uppställda eller tillgjorda. Det är de bilder som tas i den vanliga grå vardagen. Bilder skall vara spontana. Det beror naturligtvis vilka motiv man inriktar sig på. Några exempel på den varan, är de bilder som länge legat och skumpat i min mobiltelefon. Så vad väntar jag på, ett stort knippe "spontana" vardagsbilder kommer här:
 
Max vårt barnbarn, på en bild från den 22 juli 2010. Han kommer på besök i morgon.
 
Max är en glad kille. Speciellt när han åker ut på skoter med mamma, pappa,
Daniel och Mia.
 
Sommaren 2010, närmare bstämt den 14 augusti, besökte Andreas, Norah och farfar
Nolia-utställningen i Piteå. Norah hade fortfarande sin favoritnapp i sin mun. Men
eftersom Norah är en stor tjej idag så är nappen puts väck. Norah brukar själv
påminna sin farmor och farfar, att hon minsann är en stor tjej.
 
Svågern Kjell, på besök hos oss i Hortlax sommaren 2010. Kjell kan beskrivas på
följande sätt: en trygg och pålitlig klippa.
 
Kusinerna Norah och Max. Två värdefulla små krabater. Icke att förglömma
Malte, men han hade inte kommit fram vid detta tillfälle.
 
Hemma i mammas lägenhet. Den 27 februari 2011.
 
Föräldrahemmet den 28 februari 2011. Lägg märke till Sessan, som nyfiket
undersöker volvons extraljus.
 
Sessan gör sig redo för en sparktur. Datum samma som ovan, den 28 februari 2011.
 
Vid lasarettets caféteria. Den 14 mars 2011.
 
Gerd min syrra, samma datum som ovan.
 
Norah på besök, hos oss. Vid lunchtid den 20 mars 2011.
 
Norah kollar farfars antika Remington-skrivmaskin. Samma datum som föregående bild.
 
En myckert ung Max - på promenad med  farmor, farfar och pappa. Den 26 mars 2011.
 
I Vistträsk hos Ulla-Mai och Roger. Den 28 mars 2011.
 
En sen kväll i maj månad 2011, jag och Andreas hjälps åt att bränna en rishög.
Eftermälet höll på att sluta illa. Av någon anledning så fattar Andreas rygg och ben
eld. Han märker ingenting, däremot jag. Jag kastar mig över honom med min jacka
och släcker elden.
 
Hemma hos Norah en julidag 2011.
 
Max i pappas bil. Den 24 juli sommaren 2011.
 
Skogspromenad, den 25 september 2011.
 
Den 28 februari 2012, vid Hortlaxvägen, klockan har just passerat sju på kvällen.
 
Och av någon obestämd anledning, skriver jag autografen på en snödriva. Varför?
 
Den 13 juni 2012 klockan 19.40 på kvällen, hjläper jag Ante och David med utsättning
av grödor i deras land.
 
------------------------------------------------------------------------
Foto: Mobiltelefonen.       
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Spanaren

Jag med har alltid kameran med ;.)
Kan stanna upp och rita hjärtan i snön eller så ...
Nu ska jag länka till dig och hoppas att du inte misstycker? Vi bor ju nästan grannar ... bara en by emellan/ kram

2013-02-13 @ 14:50:03
URL: http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0