Tjadden Hällström gästar Piteå / 1971

Under min fortsatta vandring i Piteå-Tidningens presslägg, hittar man både det ena och det andra. Bl a detta: i december 1971 kom Norrköpingssonen Tjadden Hällström på efterlängtat besök. I sin show: "Vitsotek" uppträdde han runt om i Norrbotten i Domus-regi, där även lustigkurren Hasse Burman, f d medlem i Charlie Normans band, medverkade. Så gjorde även sångfåglarna Siv Gunsnér och Berit Bogg. Clas Cronas trio stod för det musikaliska.
 
Fr v Hasse Burman och Tjadden Hällström, showar på Christinasalens scen i Piteå.
 
--------------------------------------------------------------
PITEÅ-TIDNINGEN ¤ Den 11 december 1971.   

Kommentarer
Postat av: Sladden Hultgren

Tackar även här för att du delar med dig.
Roligt att ni fick besök av sådana humoristiska artister uppe i Piteå. Vad jag vet, så var aldrig "stora" Tjadden-Revyerna så långt upp i landet.
Kan även berätta (om du nu inte redan vet det) att Siv Gunsnér är mamma till Pernilla Andersson, som nyligen själv blev 'mamma', där Dregen blev pappa...!

Svar: Sladden, härligt att du fyller i mina kunskapsluckor. Detta visste jag inte, tack!
Roger Lindqvist

2013-02-13 @ 18:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0