Leif GW som nattlektyr...

Herman Lindqvists "Historien om Sverige" har förnöjt min läslusta de senaste veckorna. Så även Sissela Bok´s, "Alva", en biografi över hennes mor Alva Myrdal. I några veckor har jag även följt författaren Ernest Hemingways händelserika leverne. Allt ifrån tidig barndom, kärleksliv, whiskygroggar, till berömmelse och det självmord som ändade hans liv. På nattygsbordet väntar även Karl-Olof Anderssons bok, "Nils Ferlin - poet i livets villervalla. I dag hamnade även Leif GW Perssons, "Gustavs grabb", i min bokhylla. Under ett antal veckor "bodde" August Strindberg i min säng. Det var hustrun, Strindberg och jag. August låg i mitten. Vissa nätter ville han helst sova på nattygsbordet. Vi får väl se vart Leif GW hamnar. Tror inte i sängen i alla fall.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0