Camping anno 1960-tal

Häromdagen ringde kusinen Gun-britt och ville vi skulle komma förbi. Detta vi gjorde, även Norah åkte med. Det bjöds på härligt goda jordgubbar, grädde och kaffe i deras fina uterum. Så småningom plockades fotoalbumen fram. Där hittade jag tre fina foton som jag bara var tvungen att föreviga. Gun-britts pappa Artur var bror till min pappa John. Båda bröderna är borta sedan några år. Tur är ju då att de gamla bilderna finns kvar, så vi tillsammans kan minnas dem.
 
På camping: fr. v. Sven, Ragnhild och Elma, alla med efternamnet Lindqvist.
Till höger ses Svens Opel Rekord som vid bildtillfället var utrustad med en vimpel.
 
Ännu en bild, som togs vid ett annat tillfälle. Fr. v Elma, Sven och Artur Lindqvist.
Bakom kameran Arturs hustru Ragnhild.
 
Ett foto som togs i början av 1990-talet. Min mamma och pappa besöker Artur och
Ragnhild Lindqvist i Roknäs. T.v. Ragnhild och Artur, t.h. John och Maj-Gerd.
---------------------------------------------------------------
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nostalgi att se dessa kort, på tider som flytt.
Bra att du också är flitig med kameran, själv är jag dålig att på det. hälsningar åsa

2013-07-31 @ 18:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0