Altanbyggar´n

Det går framåt med besked för herr altanbyggar´n Robert. Svärfar Ove har också varit med och gett goda råd. Nu ser vi fram emot den stora pampiga invigningen, då Norrbottens landshövding klipper bandet. Jag skulle klippa var det tänkt men mitt arvode på 5.000 kronor föll inte i god jord, så hövdingen tar hand om det istället. Han får ett fika så är han nöjd.
 
Robert verkar mer än nöjd över sin skapelse. Svärfar Ove har också lagt en
hjälpande hand vid konstruktionen.
 
Nåt som fattas?
 
Jo, kanske!
 
Mera bräder att kapa.
 
Under tiden Robert kapade sina bräder, lekte kusinerna Norah och Max
med cyklarna. /Ovanstående bilder togs igår lördag den 1 juni.
Idag söndag har jag också hälsat på vid altanen. Där mötte jag katten Flisan,
som gick en inspektionsrunda.
 
Tjohooo, Rogge. Välkommen. Jag håller som bäst på att pinka in mitt revir.
Lova att INTE säga nåt till Robban och Jannice. Lovar du? Klart jag lovar, Flisan.
Men måste du pinka in ditt revir? Klart jag måste. Det är så mycket nya
obekanta dofter i de här bräderna. Så en stackars katt som jag bli ju alldeles
yr och vimmelkantig. Här ska pinkas!!!!!
 
Pinkat, inte pinkat, pinkat, inte pinkat, pinkat, inte pinkat - puuuu...
detta tar ju hela natten, Roger...
 
Snart mycket snart är altanen fullbordad.
 
-------------Altan - katt - och barnbarnsfotograf: Roger Lindqvist.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0