Olle & Linnéa

Två bilder som jag lånat av kusinen Nonne Isbro. Bilderna föreställer hennes mor och far, Olle och Linnéa Dagbro. Linnéa var min mors syster, alltså min moster, som vi brukade besöka i stort sett varje sommar under 60- 70-talet. I bland åkte vi till Gällivare, när vi inte gjorde det, så kom Olle och Linnéa till Hortlax. Nonnes syster heter Åsa, som liksom Nonne också är min kusin.
 
Linnéa Dagbro, född Lundgren, min moster. Bilden togs vid systern Elly
Nilssons bröllop, 1956.
 
Linnéas man Olle med dottern Åsa.
-----------------------------------------------------------------------------------
Bilder: My Nonne Isbro.        

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tiden går och vi med den, som de heter.
Jag är nog 1 år på kortet, som mitt yngsta barnbarn är nu. Nostalgi med gamla kort.
Hälsa familjen! åsa

Svar: Hej kära kusin, hoppas ni alla mår bra därborta. Hälsa din fina familj!
Roger Lindqvist

2013-06-30 @ 15:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0