Hortlax värnar om sin kyrkstad


Frv  Kjell Lundholm och Curt Carlsson.
 
1:e antikvarie Kjell Lundholm som har sina rötter i Hortlax samt kyrkoherde Curt Carlsson lyssnar på landsantikvariens genomgång: "Hortlax värnar om sin kyrkstad".
----------------------------------------------------------------------
PITEÅ-TIDNINGEN ¤ Måndag den 1 februari 1971.
 
FAKTA------------------------------------------------------------
 
Kjell Lundholms barndomshem låg på andra sidan av hortlaxvägen,
från där jag bodde. Vi bodde i det så kallade Övremarken. Kjells
mamma och pappa hette Manfred och Märta Lundholm.
Curt Carlsson var även han född inom Hortlax kommun. Hans vagga
stod i Pitsund, och hustrun Signe f. Lundberg var barnfödd i Blåsmark,
granne med min mors föräldrahem. Min mor, Maj-Gerd och Signe, var
barndomskamrater. Curt Carlsson var min konfirmationspräst sommaren
1971 i Hortlax kyrka.
 
Roger--------------------------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0