Hemma på ranchen, bland surrande humlor och bin

"De drogo till väst..." om detta kan jag tydligen instämma, jag och hustrun drogo till vårt ursprung: Home on the ranch. Hemma på gräsmattan. (ursäkta den bristfälliga översättningen). Dagen har återigen gått i solens varma tecken. Klockan 2:20 ca ringer telefonen. Sonen vill bli hämtad i Piteå. I den trötta stunden påminns jag om när sönerna började vara ute om nätterna. Ofta, mycket ofta ringde de sin pappa, som ALLTID nästan, åkte för att hämta dem. I natt var en sådan stund. Trött i ögat åkte jag ut i världen, och på himlavalvet målade vår Herre de mest underbara sorts färger. Därför åkte även kameran med. För ett bra tag sedan, fick jag ett meddelande från Polen. Det var en ung person som ville tacka mig för alla vackra bilder. Hon sa att hon hade upptäckt sin Gud i mina bilder. Underbart att någon i Polen sitter och läser min blogg, men det är ju detta som är det fantastiska med våra datorer. Vi når ut i världen, något som var totalt omöjligt när jag var i tonåren. Man fick ju vara glad om man nådde ut till Hortlax centrum. Nåja, här kommer bilderna:
 
På vinden hittade jag vår gamla hängmatta...
 
som jag genast provade. Å där jag låg och tittade på mina vackra fötter,
så kände jag mig som Melker Melkersson på Saltkråkan, det fattades
bara en Tjorven och en Båtsman.
 
Nåå, vad säger man? Välkommen sommar! Du är allt bra speciell du...
 
Alldeles bredvid mig, låg en rödhårig herre och njöt. Pelle fyller förresten sextiotre i
början av juni...
Naturen är det mest underbara att fotografera. Det var min pappa som lärde
mig att älska skogarna, ängarna, vattnet vindarna, dofterna... (och den medhavda
kaffetermosen i bilen).
 
Paradiset kan finnas bakom hörnet. Ditt å mitt egna paradis.
 
 
På det tak jag står på, skottade jag av massor med blöt och tung snö i
början av mars. Men nu tänker vi på nåt helt annat...
 
vi tänker på att det i dag bar Mors Dag. Därför hissade jag flaggan för alla
mammor. Katten Selma inräknad. Jo, Björn "Bjösse" Larsson hälsade på
oss vid uteplatsen i dag. Björn som gjort ett jättejobb i att gå ner i vikt.
Jag vet att det är många som är djupt imponerade över hans beslutsamhet
och karaktär. Heja Bjösse!
 
Så till sist, sonen Danne vilande på hängmattan.
 
--------------Foto: Roger Lindqvist------------------------
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0