Magister Lindqvist.

Idag gjorde jag och min syster ett besök hos vår mamma. Jodå, det var som vanligt. Lilla mor blev glad som hon alltid blir när hon får besök av sina små (65 o 55 år gamla). Den lilla dottern och den lilla sonen, har nära inpå passerat bäst-före-datum. Hade vi exempelvis varit två mellanmjölks-paket, så hade vi redan varit utspillda i slasken. Jag kunde inte låta bli att prova morsans nya läsglasögon. Och så fort jag fick dem på kranen, blev jag lik någon gammal magister från skolan. Men vem det är eller var, skall jag icke avslöja.
 
Magister nr. 1...
 
Magister nr. 2...
 
--------------------------------------------------------------------
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0