Söndag!

Igår hade jag och min son, Daniel, ett resonemang om olika bloggars innehåll. Att notera, Danne bloggar inte! Vi kom fram till att i de flesta bloggberättelser, så handlar det mesta om helt oväsentliga saker och ting. Vad man gjort under dagen, vilken sorts mat man ätit, vad man handlat hem i sin kasse, vad man skall se på TV, osv.
 
Nu ställer även jag mig i den långa raden av vardags-redogörelser, och berättar att vi invigt Daniels nya grillplats. Eftersom det varit fint väder, så passade vi på. Värre var det häromdagen då jag och Danne åkte till Grus & Makadam, för att hämta grus. Då var det ett surmulet väder, som gjorde att man mest  av allt bara ville inomhus. Men i dag har vi t.o.m. ätit ute på vår balkong. Jag har även gjort klart den gröna matta som vi fick av Andreas och Jennie. Tack för den... fötterna blev med ens mycket gladare när man promenixar ut, för att lapa solstrålar och vitaminer.
 
SELMA hälsade oss välkomna.
 
Den snöhög som syns på bilden, är allt vad som finns kvar, till minne av
den vinter som var.
 
På den här platsen fanns en gång Elisabeths växthus. Här odlade hon
tomater, gurkor och allehanda ting. I min barndom hade mor och far också
sin uteplats på samma ställe. Förr fanns några fler björkar, men vi tog bort
några stycken för 3-4 år sedan.
 
Tänk så lite man behöver för att bli glad: en korg med kaffe, nybakad sockerkaka
och två muggar. Tidigare på förmiddagen, då jag själv vistades ute på tomten
bakom en räfsa, kom barnbarnet Norah på besök. - Hej farfar! Jag ville bara komma
å säga HEJ! Fina Norah, som var på födelsdagskalas igår i Storfors FH (inte i Värmland)
i det Storfors som ligger ett stenkast från oss. Även Max var där. Och Malte naturligtvis.
---------------------------------------------------------------
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0