Fantomen

Om Kalle Anka var min favorit ibland seriemagasinen, så kom en viss "Vandrande vålnad", "Dragos" eller "Mr. Walker" inte så värst långt efter. Fantomen i sin dödskalleboning låg nämligen i samma tidningshög som Kalle. I Fantomentidningen fanns också en annan favorit; Johnny Hazard. Johnny följde liksom med av bara farten, när man inhandlade tidningen i kiosken. Fantomen i sin blå dräkt med svart bindel för ögonen, hade ju med sina tre trotjänare: Guran, Hero och Devil. Guran var hans alltiallo, Hero hans vita springare och Devil hans tama varg. Den som såg Fantomens ögon skulle enligt skrönan dö. Han var behjälplig för all de som råkade i knipa, t.o.m. var han ÖB för Djungelpatrullen, och klättrade ner i en brunn när han skulle meddela sig, till sin patrull.
 
Det är länge nu sedan jag läste en Fantomentidning. Undrar om han och kärestan Diana fortfarande är ett par? Undrar om han skaffat barn? Måste nog köpa mig en tidning för att hålla mig bättre underrättad.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0