ABF-gruppen

I den fjärde omgången av ABF-cirkeln som handlar om Piteås historia, samlades vi häromdagen i Strömbacka herrgård. En gång konsul Arvid Hedkvists domäner. Huset stod klart 1917 och kostade 1 miljon kronor. Något som fick hans far, Patron Carl Anton Hedkvist att utbrista: "Det var f-n så dåligt placerade pengar".
 
Under varje ny omgång så träffas vi fem gånger per vecka. Vi gör nedslag i vår stads historia, vi lägger ett pussel som kan bli hur stort som helst. Innan jag började denna cirkel, visste jag väl - trodde jag - rätt så mycket om Piteå. Men, efter varje avslutad omgång, har jag känt att jag fått ännu mer kött på benen. Det finns och fanns saker som jag inte alls visste. I dag vet jag.
 
Vid Herrgår´n på Strömbacka. Främre raden: Jan Aldrin, Eva Holmbom, Elaine
Lundberg och Lennart Forsberg. Bakre: Lars Lundkvist, Britta Åström, Ulf Lindlöf
och Roger Lindqvist.
------------------------------------------------------------------
Foto o kursledare: Leif Lidman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0