I livets mitt

Det är september 1987. I sin lägenhet i Öjebyn sitter min mor och far vid sitt köksbord. På andra sidan sitter Elisabeth med livets nödtorft: Piteå-Tidningen. Någonstans i lägenheten i sitt barnvagn, ligger Daniel och sover. Han är vid den här tidpunkten ännu inte ett år fyllda. Pappa ser in i kameran, där han sitter på soffan bredvid min mor. Han har efter många år vid fabriken varit tvungen att gå i förtida pension. Detta p.g.a. ständig värk i rygg och ben. Vid 60 år fyllda lämnade han Wallboarden för gott. Fabriken som så småningom lades ner, och som orsakade så mycken debatt i vår lokaltidning. Fabriken i Skinnskatteberg, drog det längsta strået, medan de anställda vid pitefabriken fick det beska beskedet att allt var över.
 
Så här står jag då, med min kamera, i mina föräldrars kök i Öjebyn. Själv befinner jag mig vid detta tillfälle - 1987 - mitt i livet. Tjugosex år har förflutit sedan bilden togs. Min far är borta sdan 2005. Min mor är vid liv, men är i dag 84 år fyllda. I dag är jag farfar, vilket jag naturligtvis gläds otroligt mycket åt.
 
Fr. v.: min pappa, min mamma och t.h. Elisabeth.
 

Kommentarer
Postat av: Anne

Hittat :-)

Svar: Välkommen tillbaka, Anne!
Roger Lindqvist

2013-10-07 @ 20:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0