Bananflugor

En invasion av små ettriga flugor - bananflugor - har flyttat in i vår lägenhet. Och vi är inte ensamma. Det verkar som om det är en armé av flygfän, som nästlat sig in hos var och varannan runt om i landet. Ett glas med ättika och diskmedel har fått dessa inkräktare att plumsa i - och att aldrig mer komma upp. Just nu ligger ett 15-20-tal lik och guppar på ättiksglasets botten. Mitt i vårt kök. Makabert!
 
Sju bananflugekamrater sitter och funderar: - Jaa, Torsten, ska du eller jag...?
- Nja, Inga hoppade ju i, å hon har inte kommit upp över ytan än, jag tror jag står över.
- Men va´e´de´för doft som kommer in i min bananflugenäsa?
- Vet inte, men det luktar ju himmelskt!
- Ska vi inte göra ett provdopp, Torsten?
- Hoppa först du Axel... jag kommer efter...
- Sist i är en badkruka...
--------------------------------------------------------------------
Bananflugefotograf: Roger Lindqvist.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0