LEGO

Som barn ägnade jag timmar åt att bygga lego. Jag byggde hus, jag byggde murar, jag byggde, byggde och byggde. Våra tre söner gjorde likadant. Mina gamla legoklossar fanns visserligen kvar, men började så smått tunnas ut. Därför köptes nya legoklossar, som barnen kastade sig över. I dag finns rätt så mycket kvar av deras klossar. Barnbarnen bygger också. Max bygger bilar, Norah bygger bl a hus. Mitt i legohögen kan man än i denna dag, finna vissa rester av deras gemensamme förfader John Roger Lindqvist. Häromdagen gjordes en arkeologisk utgrävning i legot. Då hittade jag mitt gamla fönster. Rutan var trasig, men det kan ju en glasmästare lätt fixa.
 
Att bygga lego gör att man lätt glömmer tiden. Att bygga lego, gör att man blir barn på nytt. Att bygga lego gör byggaren snäll och beskedlig. Därför har jag skickat två lådor med lego till Presidenterna Barack Obama och Vladimir Putin. En extra stor låda har även skickats till Nordkoreas Kim-Jong un. Detta är ett led i den avspänningspolitik som jag är pappa till.
 
Mitt gamla legofönster. Det har nötts av tidens tand, men finns dock kvar.
Fönsterbågen skall lämnas in på Karlssons Glasmästeri i Piteå innan
vintern kommer.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0