ROLF ÅHMANS orkesterbuss - still alive

Vi köpte den 1977 på hösten, Sune Andersson och Hasse Eriksson åkte ner till Sundsvall, för att hämta upp vår nya orkesterbuss. Ny var den inte, den var av årsmodell 1972, men verkade rätt fräsch åtminstone motormässigt. Den hade gått som postbuss i Stockholm, vill jag minnas. Den var grön till färgen, men vi slipadfe ner den en söndag i Vidsel. Efteråt lämnades den in på Börjes Billackering i Öjebyn. Färgen blev orange med orkesternamnet i gröna färger. Efter att vi la ner bandet, 1982, så såldes den till en privatperson i Vidsel. Där stod den på höger sida precis vid infarten till byn varje gång man hade vägarna förbi. 1982-2014 är en rätt lång tid. Jag hade ingen aning om att bussen fortfarande finns kvar. Den informationen fick jag igår när jag lagt ut bilder på orkestern ochg bussen. Otroligt tyckte jag. 16 personer har haft den i sin ägo. Idag är den registrerad som avställd.
 
Bussen hemma hos mig i Hortlax 1977/78.
 
Den fanns i vår ägo 1977-1982.
 
CJJ 109 årsmodell -72.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0