En våg av hat!

HATET SPRIDS ÖVER VÄRLDEN!     
 
En våg av hat översköljer oss varenda dag. Vi pratade om detta igår, jag och en av sönerna. När jag för nån vecka sen kom i diskussion om detta svåra problem, i en grupp, så sa nån: - Jamen det är ju inte i vårt land.
Underförstått: ser jag det inte - finns det inte.
 
Det var den mest otroliga form av världsfrånvänd typ av kommentar jag någonsin hört. Jojo, strutsen har många efterföljare runt omkring. Men stoppa inte huvudet så pass djupt ner, risken finns att du aldrig får upp det till marknivå igen. Och säg mig, vem vill leva i ett becksvart okunnigt mörker?
 
Ser jag det inte - finns det inte! 
 
Roger Lindqvist.   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0