Jim Ellis

Jim Ellis, trumslagare, sångare i Good Timers.        
 
Jim Ellis, trumslagare och sångare samt även kompositör. Engelsmannen Ellis kom till Sverige där han blev trummis i gruppen Good Timers. Ett i mina ögon jättemusikaliskt band, som verkligen stack ut hakan, i och med de låtar man hade på sin repertoar. Good Timers var kanhända en liten främmande fågel i den genre som de representerade. Jim Ellis har ett förflutet i en rad olika band. Såväl engelska som svenska. Här i Sverige spelade han före sitt inträde i Good Timers, bl. a. i Kenneth Staags eminenta band. I dag spelar och sjunger han i Börge Lindgrens trio, där kapellmästaren Börge spelar keyboard. I bandet finns en annan bekanting: Janne Landegren, tidigare mångårig medlem i välkända Ingmar Nordströms från Växjö. När Ingmar Nordström tog adjö av sitt "livsverk", fortsatte bandet under namnet "Nordströms". Börge Lindgren var då keyboardist i gruppen. Börge Lindgren har sina rötter i Västerbotten, och spelade tidigare i orkestern Musikanterna.
 
Roger Lindqvist.

Kommentarer
Postat av: Björn Jakobsson

Jag gillar att du uppmärksammar Jim Ellis, då jag tycker att det inte bara är en utmärkt trumslagare utan också en ypperlig sångare med sin lite rökiga röst. Good Timers var också en av mina favoriter när det begav sig.

2014-08-05 @ 18:43:19
URL: http://bjornsblaablogg.blogspot.com
Postat av: Roger

Detta håller jag fullständigt med dig om!

2014-08-05 @ 19:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0