Julen 2002

Två bilder från julen 2002. Bland de som kom var mina föräldrar och pappas
brorsa Sven. Sven tyckte om fika med bröd. Han fick sitt lystmäte den här
julkvällen. När han skulle hem hade byxorna (av nån anledning) blivit en aning
trånga. Det fick till följd att han inte kunde knyta sina skor. Det var jag som
fick hjälpa honom med det. Sven var född 1919 och hade två år kvar att leva.
Min far som föddes 1923 avled året efter, 2005. När Sven var borta, fick jag
klä på honom de kläder som jag trodde han skulle ha gillat. Efter att ha suttit
en lång stund med hans hand i min, så tog jag fram de kläder som ses på bilden.
Byxorna skulle ha pressveck, och naturligtvis skulle slipsen också sättas fast.
Detta var hans vilja - och så blev det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0