Dagboksblad/1979

PITEÅ torsdagen den 27/12 1979. 
 
Är just nu hemma på lunch. Jag jobbar nämligen i dag också. Fast det är sista dagen före nyår. Fyra dar i sträck fram till nyårsdagen. Sen så bär det i väg igen. För första gången på fem år så är jag ledig en nyårsafton. Det ska bli enbart skönt att få vara hemma hos Bettan. Jag pratar alltså om spelningen.
 
Klockan är 12:40, Elisabeth står och diskar. Vi har ätit blomkålssoppa (diskvatten med lite grönsaker i). Ska visst skjutsa Elisabeth till stan.
 
Klockan är 16:50. Har just ätit Bettans jättegoda special hamburgare. Elisabeth står och diskar igen, hon har som sagt varit till stan idag och förstört pengar. Jag kom hem lite senare ikväll det blev lite övertid på grund av att tvättbussen blev försenad, den kom först kl. tio i fyra. Hade tänkt titta på ett program som jag spelade in på video juldagskväll. Det är en långfilm med Roger Moore som Sherlock Holmes. Ja, detta är vad som hänt idag på ett ungefär, nåja, dagen är ju inte slut men ändå?
 
Roger tar igen sig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0