Höbärgning

ÄNTLIGEN behagade den att komma: den svenska sommaren. I dag plus 29 grader, det är sommar det! Sonen Andreas har bråda dagar, även hans kompanjon David. Det är mycket som ska göras, och göras i tid. David var utlånad till en annan bonde i Blåsmark. Andreas fick så småningom hjälp av två killar samt en medelålders man: Roger Lindqvist, 56. Den sistnämnde gjorde så gott han bara kunde. Men efter två stora lass, som Davids brorsa Olle körde, så sa det stopp för JRL - J. Roger Lindqvist, Hortlax. Jag fick istället anställning som pizzabud. Med vilket jag gjorde stor succé. Visserligen sa ingen nåt, men de verkade glada när jag kom. Det ser jag som ett tecken om något.
 
Rätt så enkelt: höet stoppas in genom den sk hö-kanonen. Vi matade in
från marknivå, medan Andreas stod inne i den stora ladan och fördelade
hölassen.  
 
Jodå, jag var tvungen att ta mig en paus. Då ryckte sonen in och tog över efter
sin stackars pappa.       
 
Varmt värre.        
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0