Julen 1966

Julen 1966 firades hemma hos min morbror Lennart med familj. Lennart var min mors äldre bror, och han var gift med Elsy. I familjen Lundgren fanns även barnen Stig och Gun. Den här julaftonen fanns även min morfar Sanfrid med, så även mina mostrar, Malin Lidman och Elly Nilsson, med sina respektive äkta män: Gösta och Sune. Elly och Sunes son, Robert fanns också med. Så även min syster Gerd och hennes kille Henning, julaftonskvällen var även mina föräldrar, John och Maj-Gerd Lindqvist samt deras otroligt vackra son, Roger med.
 
Julen 1966 visades julkalendern, En småstad vid seklets början.
Rollen som Sven spelades av en blivande stjärna: 10-årige
Ted Gärdestad. Kalendern ses hängande på väggen bakom den
tidsenliga TV-apparaten. I bildens mitt står Sune Nilsson, i fåtöljen
sitter min syster Gerd och läser.     
 
Efter julmaten var det dags för lite sällskapsspel. FIA stod på tapeten
denna julaftonskväll 1966. Fr. v. min mamma Maj-Gerd, mina mostrar
Malin och Elly, samt Gösta gift med Malin.   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0