Lördags filosoferande.

Under 30-talet lekte min far i den här skogen och där omkring.
Under 60-talet lekte jag med mina kompisar i samma skog
och trakter. Många av de furor som i dag blickar ned på mig där
jag går, fanns här långt före min födelse.
 
Granne med oss bodde Kurt Engman. Känd idrottsprofil i Piteå.
På den här skogsstigen tränade/hoppade han tresteg.       
 
Den här mossiga stenen väcker också många tankar och minnen.
Här satt en av bröderna Lindgren från Hortlax, och drack kaffe när
han och hans bröder gjorde dagsverken i sin skog.
 
Elisabeth på "paus-stenen" som står på mammas gata.
Kattfröken Selma följde med oss på promenaden.
 
Trogen som en hund följde hon oss i stegen. Selma var så när
att sudda ut 2-3 liv av sina nio kattliv under promenaden.
 
Selma hack i häl på Bettan och Rogge. Och det värsta av allt:
hon gick på fel sida av vägen.
 
Finlands vita ros i närbild. Ni skulle bara känna den ljuvliga doften.
 
Brandliljor, kejsarkronor...? tja, nu sviktar blomkunskapen.
 
Här är jag bombsäker: maskros med vitt hår (pga av ålderdom).
 
Filosoferandefotograferingsgubbe: Roger Lindqvist.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Trackback
RSS 2.0