Oldies but Goodies

Klockan är 10.00. Hemma hos Janne och Seija på Jössevägen
står deras gröna Triumph och väntar - på mig!                  
 
Seija vid ratten och jag bredvid, så styr vi ut på vägarna.             
 
Vi sätter kurs mot Trundön.      
 
Seija vid ratten.                             
 
Framåt vi rusar, och vinden emot oss susar.                 
 
Så småningom står de på rad: alla de gamla sköna veteranerna. 
 
Som vore den ett konstverk.                             
 
Vilken skönhet!                                           
 
Rött är "min" färg.                         
 
Lykta med sting.                   
 
Den här bilens ägare hette Andersson i efternamn. Vi satt och
drack kaffe tillsammans.                         
 
Plymouth var namnet.                 
 
Även en gammal hederlig PV fanns på plats.                 
 
Detaljer...                          
 
...på PV:ns keps...                  
 
Ford Mustang.                      
 
Röd Mustang med som sig bör röd inredning.                       
 
Karmann Giha.                         
 
Ännu en skönhet.                         
 
En pärla!                             
 
På scenen underhöll trion VINYL  med gamla 60-talslåtar.
Jag kompade dem i sköna Killing me softly.                     
 
Jannes Höfnerbas, också den en skönhet i sin design.         
 
Foto: Roger Lindqvist.                
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fint väder och fina bilar!
Är det utställning i Piteå varje år?/Åsa

2014-06-08 @ 19:07:31
Postat av: Roger

Det är en stor grupp av älskare av veteranbilar i Piteå, som visar upp sina fordon med jämna mellanrum. I går hade dom en träff i Trundön, ibland träffas man i centrala stan och visar både bilar, moppar och motorcyklar. Det pågår hela sommaren.
Jag såg att du och Lennart också skaffat en fin kärra. Ni måste komma till Piteå och hälsa på. Här händer det mycket.

2014-06-08 @ 21:20:13
Postat av: Anonym

Vi har pratat om att ta en tripp till Piteå i sommar. vi börja semestern den 14 juli. Jag ska höra av mig, när det blir. Vore trevlig att träffas!
Ha det bra.7 Åsa

2014-06-09 @ 19:14:46
Postat av: Roger

Det vore trevligt, Åsa! Vi hoppas på det!
/Roger.

2014-06-09 @ 19:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0