I natt jag drömde blott om dig...

När femtisexårige unge John Roger Lindqvist la sitt vackra nyklippta huvud på sin sköna kudde i gårkväll, dröjde det inte länge förrän drömmarna stod i kö i hans huvud. Lille Roger som bl a brukar drömma musik i vackra färger, hade den här gången en rätt så konstig dröm. Roger drömde nämligen att hans trötta Volvo, plötsligt hade förvandlats till en fräsch och stilig BMW. Roger kunde se sig själv sitta bakom ratten, med ett "James-Bond-leende" på läpparna. Han susade fram i obehagligt höga farter, som fick gamla tanter att skaka på sin huvuden, och argt utbrista: "Jisses, så han kör den där karl´n, det kan inte sluta bra".
 
Men femtiosexårige JR Lindqvist from Hooortlax... fortsatte att skrämma både tanter och tandlösa hundar på sin väg mot Hemmingsmark-Blåsmark-Svensbyn-Roknäs och södra Bölebyns inland. King of the road - var han, Roggan i sin grå BMW. Men ack, även drömmar har sitt slut. När jag lite yrvaket kom ut på parkeringen i morse, så stod min gamle smutsiga vän, sedan flera år tillbaka och tittade rakt in i den röda väggen på parkeringen. Men för min inre syn såg jag hur det kunde sett ut. Skönt med drömmar, men varför kan dom aldrig slå in?
 
Trött, smutsig och rätt så lat nu för tiden. Min Volvo 850. Men för min inre
syn så såg jag en helt annan bild... och bil...
 
...tänk om...tänk om...för min inre syn så såg jag ju klart och tydligt
en BMW stå på min parkering.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0